Program Podjetništvo v Srcu

V Litiji so se predstavili novi podjetniki s svežimi produkti, storitvami in idejami

»Preko programa Podjetništvo v Srcu so se mi odprle nove priložnosti, pridobila pa sem tudi koristna znanja, kako ljudem približati svojo storitev,« je ob zaključku usposabljanja bodočih podjetnikov povedala ena izmed udeleženk. Na zaključni prireditvi, ki jo je v Kulturnem centru Litija povezoval improvizator Juš Milčinski, so bile v torek, 7. maja 2013, predstavljene izbrane podjetniške zgodbe. Program podjetniškega usposabljanja so pripravile tri partnerske organizacije: Mladinski center Litija, Mladinski center Kotlovnica Kamnik in Razvojni center Srca Slovenije. Organizatorji želijo tudi v prihodnje lansirati tovrstne podjetniške programe, ki prinašajo veter v jadra inovativnim idejam in rešitvam ter krepijo podjetniško miselnost.

V program »Podjetništvo v Srcu« je bilo vključenih 46 mladih, starejših, brezposelnih, študentov, diplomantov, zaposlenih in že obstoječih podjetnikov iz Kamnika, Mengša, Domžal, Moravč, Dola pri Ljubljani, Litije, Trbovelj in Kranja. Pod strokovnim mentorskim vodstvom jih je 15 izmed njih uspešno zaključilo usposabljanje, štirje pa so stopili na samostojno podjetniško pot z lastnimi podjetji (s. p.). Oblikovalo se je tudi sedem novih blagovnih znamk za izdelke in storitve.

Mladi podjetniki so se predstavili na zaključni prireditvi v Litiji (foto: Tomaž Zupan)

Glavni poudarek je bil na izobraževanju in usposabljanju kandidatov, saj so v pol leta osvojili osnovna  znanja in veščine za profesionalno nastopanje v svetu podjetništva. Delavnice so vodili izkušeni mentorji iz različnih podjetij in organizacij, na podjetniških omizjih in seminarjih pa so kandidatom dragocene izkušnje o vstopu v podjetništvo predajali tudi izkušeni in uspešni podjetniki s področja medijev, računovodstva, mizarstva, cvetličarstva in naprednih tehnologij.

Program »Podjetništvo v Srcu« je uspešno zaključilo 15 kandidatov:

  • Meta Škoflek, unikatno izdelan nakit po meri, Kamnik
  • Enej Gradišek, Tomaž Cirkvenčič in Gregor Mlakar, razvoj inovativnih idej in mobilnih aplikacij, Litija
  • Mojca Gašparič, Mojstrica - pomoč družinam in starejšim, Mengeš
  • Marjeta Resnik, Algica – alge za prehrano, Kamnik
  • Janez Bric, Modri Janez – pomoč pri nakupovanju in grafično oblikovanje, Litija
  • Nataša Zajec, Dotik konja – terapija in aktivnost s pomočjo konja, Kamnik
  • Jan Marko, lesena kopalniška oprema, Litija
  • Polona Zupančič, Zolon - izdelava zaves po meri, Polšnik - Litija
  • Tadej Petek, večnamensko pohištvo, Stahovica - Kamnik
  • Andreja Koplan, jezikovna šola petih čutov, Kamnik
  • Bojana Jagarinec, vertikalni vrtiček, Kamnik
  • Tanja Jesenšek, portreti hišnih ljubljenčkov, Litija
  • Zoran Kožamelj, mobilna izobraževalna aplikacija, Litija
  • Vesna Resnik, Hostel pod Skalo, Kamnik (nadgradnja obstoječega posla)
  • Barbara Silva Pavlič, Pavlič in Partner d.o.o. - premoženjsko svetovanje, Domžale (nadgradnja obstoječega posla)

Projekt »Podjetništvo v Srcu« se je izvajal s pomočjo evropskih sredstev preko Lokalne akcijske skupine (LAS) Srce Slovenije. Projekt je inovacija v okolju, ki spodbuja regionalni razvoj, odpira delovna mesta, ustvarja stimulativno podjetniško okolje in prinaša veliko pozitivne energije. Več na www.srce-slovenije.si

Oblikovanje zgodbe, opredelitev produktov, spoznavanje ciljnih skupin

Delavnico sta pripravila Kristijan Adamlje in Mojca Štepic

Uvod v delavnico je pripravila Mojca, ki je na konkretnih primerih predstavila raznolikost ciljnih skupin. Vsaka storitev in produkt imata številne  ciljne skupine kupcev, ki se razlikujejo po starosti, spolu, izobrazbi, najbolj pa seveda  po njihovih življenjskih stilih, po njihovih  željah in potrebah. Ciljna skupina je zelo dinamičen element trga. Lahko se spreminja, ima svojo evolucijo in zato jo moramo tudi temu primerno obrvnavati in nagovarjati.

Sledilo je izpolnjevanje delovnega zvezka. Naloge so od kandidatov zahtevale profesionlane reakcije v različnih scenarijih iz področja trga, komunikacije s  s ktranakmi in parterji, kandidati so oblikovalitudi prva oglasna spročila in izjave o svojih produktih ali storitvah.

Velik poudarek je bil tudi na spoznavanju sebe in  lastnih vredot, ki smo jih povezali v zgodbo svojega podjetja.

Marketing in grajenje blagovne znamke

Seminar je pripravila in izvedla Tina Kic.

Tina je seminar otvorila z različnimi sladkimi produkti s katerimi se srečujemo skoraj na vsakem koraku našega vsakdana. Preko različnih komunikacijskih kanalov nam podjetja na tisoče različnih načinov v podzavest potiho vstavljajo slogane, barve, imena blagovnih znamk in njihove zgodbe.

S kandidati so se pogovrili o teh produktih in  njihovih blagovnih znamkah, kaj nam te blagovne znamke sporočajo, katera čustva se v nas prebujajo in seveda na kakšen način, kako? Seminar je podkrepila s številnimi primeri, ki so nam bili začuda kar nekako poznani a nismo vedeli od kod. In prav to je tisto kar želimo doseči tudi mi z našo blagovno znamko in našo zgodbo.

Na seminarju so se kandidati ponovno poglobili v svoje produkte in storitve, začeli so razmišljati na kakšen način šokirati, izstopati in kako zaigrati na čustva svojih ciljnih skupin.

Spoznali smo, da moramo začeti razmišljati malo drugače, predvsem pa vklopiti del možganov, kjer je center za kreativno razmišljanje. Potem smo začeli proizvajti sveže inovativne ideje za našo marketinško kampanijo. 

Podjetniško omizje

Na podjetniškem omizju 11.2.2013 smo gostili gospoda Ignacija Novaka iz Inštituta za razvoj naprednih tehnologij, krajše IRNT. 

Začetki njegove podjetniške poti segajo več kot več kot 5 let nazaj, ko so se s prijatelji dobili na pijači in zasnovali mobilno aplikacijo za spremljanje borznega trga. Danes se lahko pohvalijo z različnimi visoko tehnološkimi produkti s katerimi so prodrli daleč na svetovno tržišče.

Z gospodom Ignacijem smo se pogovarjali o njihovih začetkih in prvih večjih izzivih, ki so jih kot nastajajoče podjetje premagovali. Govorili smo o vztajnosti in točno dolečenih jasno zastavljnih ciljih, ki so jih kot ekipa zasledovali. Ignacij nam je pripovedoval o časih, ko niso imeli denarja niti za gorivo, da bi se z avtom peljali na sestanek. Pa vendarle so vztajali, ker je bila njihova vizija močnejša od vseh problemov in težav s katerimi so se srečevali. 

"Petindvajset urni delovniki so običajni in cela vrsta ovir, ki smo jih premagovali pri razvoju naših produktov, je nakaj kar je normalno in pričakovano." je poudaril gospod Ignacij.

Nobena podjetniška pot ni lahka in postlana z rožicami in prav v tem je tisti čar. Na vprašanje kaj je njihova motivacija nam ni znal odgovriti in takrat smo razumeli, da jo nekateri kar ne potrebujejo. Njihova strast je namreč tisto, kar preprosto žene  naprej.

Predstavitev podjetniških idej udeležencev programa Podjetništvo v Srcu

Vabljeni na 2. predstavitev podjetniških idej programa Podjetništvo v Srcu.

V Kamniku bo dogodek potekal jutri (v torek), 5.2.2013, ob 18.00 v prostorih Mladinskega centra Kotlovnica Kamnik, Fužine 10, Kamnik.

 V Litiji bo dogodek potekal v sredo, 6.2.2013, ob 18.00 v prostorih Mladinskega centra Litija, Ponoviška cesta 12, Litija.

 Ideja mladega podjetnika


Delavnica z naslovom Pravno formalne zahteve za ustanovitev podjetja in računovodstvo

Pripravila in izvedla Gregor Steklačič in Jernej Leskovšek

29. in 30. januarja smo nadaljevali  z aktivnostmi programa PvS. Tokrat sta bili na obeh lokacijah na sporedu delavnici, ki sta ponudili pravno formalne oblike za legalno izvajanja dejavnosti ter različne možnosti vodenje poslovnih dokumentov - računovodstvo. 
Na povezavi si lahko pogledate predstavitev: Pravno formalne zahteve za ustanovitev podjetij, stroški podjetij
Pravne oblike podjetij
 

Delavnica z naslovom Opredelitev produktov in storitev

Pripravila in izvedla Mojca Štepic in Kristijan  Adamlje

Na delavnici Opredelitev produktov in storitev smo izdelali t.i. osebno izkaznico nastajajočih podjetij. Poleg natančne opredelitve produktov ozr. storitev smo oblikovali cilje, strategije in izbrali vrednote naših podjetij. Izbrali in oblikovali smo nazive naših storitev, oblikovali smo team, izbrali partnerje in izdelali prve akcijske načrte.

V prvem delu delavnice smo se spoznali tako s klasičnimi - tradicionalnimi pristopi  pri vodenju podjetja  kot z novimi, sodobnimi pristopi, kjer je pomembo je, da prepoznamo kaj je tisto kar prinaša vrednost našemu podjetju, katere so naše tiste lastnosti, ki so naša prednost, katere vrednote sporočamo navzen in navznoter. Kakšen je naš odnos do okolja in kaj je naše osnovno poslanstvo.

Delavnica z naslovom Raziskava trga

Pripravila in izvedla Kristijan Adamlje in Bojan Težak

Kaj je tržišče? Kakšne lastnosti ima? Kako se odziva? Kdo je tržišče? Kaj pomeni B2B in B2C? To so le nekatera vprašanja, ki smo jih razjasnili na delavnici Raziskava trga. Temeljita raziskava  trga nam v prvi vrsti pokaže naše potencialne kupce, predvsem pa njihove želje in potrebe (needs and wants). Spoznali smo se z različnimi ustaljenimi in novimi inovativnimi metodami s katerimi lahko učinkovito raziskujemo trg. Cilj je dobro spoznati tržišče, kamor imamo namen lansirati naše produkte in storitve. Poznavanje potreb in želja naših ciljnih kupcev je ključnega pomena pri oblikovanju storitev in produktov, s poznavanjem vrednot, ćustev in življenjskih stilov kupcev pa lahko bolj kakovostno oblikujemo tudi našo blagovno znamko.

Seminar z naslovom Test - prehod med idejo in poslom

Pripravil in izvedel Kristijan Adamlje

V januarju  smo znova pričeli z aktivnostmi programa PvS. Po delavnicah na katerih smo generirali in ocenjevali naše poslovne ideje je prišel čas, da ideje pretvorimo in oblikujemo v storitve in produkte s katerimi bomo nastopili na trgu.

Namen seminarja je predvsem v tem, da se kandidati seznanijo s tem, kako ideje oblikovati v poslovni model, ki je sistem vseh elementov, ki omogočajo pravilen in vzdržen nastop na trgu.

Na seminarju smo se najprej seznanili z osnovno strukturo in funkcijami podjetja ter izpostavili pomembnejše statusne oblike podjetij (s.p., d.o.o., d.n.o., ipd), ki so najbolj ustrezne za podjetnike začetnike. Nadaljevali smo z definicijo poslovnega modela, kako ga sestaviti in kaj pomeni sploh pojem "poslovni model". V nadaljevanju smo izpostavili pomen analize ali raziskave trga, kjer smo se pogovarjali o ciljnih skupinah, tipih kupcev (B2B in B2C), nadaljevali smo z oceno velikosti trga in zaključili s poglavjem o blagovni znamki.

V sklepnem delu smo predstavili različne oblike testov s katerimi lahko kandidati preverijo svoje poslovne ideje na terenu. Na koncu smo predstavili test, ki sta ga izvedla Kristijan Adamlje in Andrej Praznik na blagovni znamki Pridelano doma in s tem tudi zaključili drugi seminar programa Podjetništvo v Srcu.

Podjetniško omizje

Pripravil in moderiral Alen Kraševec

Na prvih dveh omizjih v Litiji in Kamniku je sodelovalo pet podjetnikov iz Kamnika in iz Litije.

Damjana Pondelek iz podjetja Urednica.si je predstavila osnovno dejavnost podjetja, ki je v upravljanje s komunikacijami, krizno komuniciranje in splošni odnosi z javnostmi.  Podjetje Urednica. si opravlja svoje storitve za vladne in državne institucije, za zdravstvena in farmacevtska podjetja in tudi druge kliente. Na trgu so že peto leto in z vsakim letom postajajo vedno bolj uveljavljeni na slovenskem trgu.  

Bojan Težak je svojo podjetniško pot pričel pred enim letom in pol, ko je odprl tudi svoj fotografski studio Twinlens. Specializiran je za poročno fotografijo, opravlja pa tudi ostale fotografske storitve.   

Marjan Planinšek ima večletne izkušnje na področju cvetličarstva, je prejemnik večih nagrad in priznanj za inovativne in strokovne pristope. Njegove poslovalnice najdete v Litiji in v Kamniku. Marjan je poslovnež in strokovnjak na področju cvetličarastva. Svoje znanje pogosto deli na seminarjih in delavnicah na katerih namen je predvsem pretok znanja in izkušenj med cvetličarji.

Jože Kos je pred kratkim obeležil 20-letnico delovanja svojega podjetja Mizarstvo Kos, kjer izdelujejo lesene izdelke za zunanjost hiš, ki so oblikovno usklajeni z arhitekturnimi stili in prilagojeni okolju. Dejavnost v podjetju razvijajo z lokalnimi materiali, lokalnimi ljudmi in močnim lastnim razvojem.

Dejan Baš iz podjetja Bars, že vrsto let nudi računovodske storitve za mikro podjetja in posameznike. Večjim podjetjem omogočajo uvajanje lastnih računovodskih informacijskih sistemov. Poleg tega, da v podjetniju Bars dajejo velik poudarek tehnologiji in razvoju, ramišljajo tudi o širitvi  dejavnosti na druga področja. Dejan je v prostem času tudi  glasbenik, je član skupine Magrateja in svojo dejavnost namerava razširiti tudi v ustvarjanje glasbe in podporo glasbenikom.

Gostje so na omizju poudarili pomen temeljite raziskave trga in izpostavili vrednost dobrih in profesionalnih odnosov s kupci. Velik poudarek so dali osebnostnim lastnostim podjetnikov, predvsem je v podjetništvu pomembna vztrajnost, iskrenost in doslednost. Prenos znanja med sodelavci, med poslovnimi partnerji in celo med konkurenco je pogoj za dobro sodelovanje, hitrejši razvoj in bolj profesionalne odnose.

Podjetniki so izpostavili, da danes obstajajo številne še neraziskane tržne niše, ki jih lahko mladi podjetniki s svojimi edinstvenimi pristopi zasedejo ali celo ustvarijo.
Kandidati so po koncu omizja gostom postavili vprašanja na katere so dobili dragocene odgovore. Informacije in pobude s strani uveljavljenih podjetnikov so kandidatom približale podjetništvo okolje, jim odstranile marsikateri dvom, predvsem pa za njih pomenijo veliko motivacijo za nadaljnje delo.  

Prva predstavitev podjetniških idej programa Podjetništvo v Srcu

Na prvi predstavitvi podjetniških idej so kandidati imeli na voljo pet minut, da kratko in jedrnato predstavijo svojo idejo. Poleg ideje so kandidati predstavili še rezultate raziskave trga, akcijski načrt in ocenjen finančni tok. Na predstavitvi je bilo prepovedano uprabljati power point. Na voljo so imeli le svoj glas, stas in lastno domišljijo.

"Najprej znanje potem zabava,  Večnamensko stojalo, Pomoč pri nakupovanju, Varstvo otrok s konji, Intimni programi savnanja, Ženitna posvetovalnica, Moj planet, Diskoteka Pača, Sladica online, Jezikovna šola petih čutov, Trajnostni turistični programi, Urbani vertikalni vrtiček, Premoženjsko svetovanje...." so le nekatere ideje o katerih boste lahko v prihodnosti slišali vedno več.

Tretja delavnica programa Podjetništvo v Srcu z naslovom Izbor podjetniških idej.

Delavnico sta pripravila Kristijan Adamlje in Alen Kraševec.

Metodo barvnih klobukov je razvil dr. Edvard de Bono, ki je vodilna svetovna avtoriteta na področju kreativnega razmišljanja in neposrednega učenja kot spretnosti. Gre za metodo, ki omogoča, da človeški možgani mislijo na več različnih načinov. Kandidati se postavijo v različne vloge, kar pomeni, da so včasih prisiljeni analizirati vprašanje iz vidika, ki ni v skladu z njihovim značajem.

Dr. Edward de Bono opredeljuje šest različnih stanj, v katerih so lahko možgani »občutljivi«. V vsakem od teh stanj bodo možgani prepoznali in uskladili zavestne misli o nekaterih vidikih obravnavanih vprašanj (npr. življenjski instinkt, pesimistične ocene, nevtralna dejstva). Šest različnih stanj je predstavljenih z barvami:

  • Informacije (bela) - razmišlja le, kateri podatki so na voljo, kaj so dejstva?
  • Čustva (rdeča) - instinktivno reakcijo ali izjave čustvene narave (ne pa tudi kakršne koli utemeljitve)
  • Previdnost in pozornost (črna) - uporabljajo logiko pri ugotavljanju pomanjkljivosti ali ovir, iščejo neusklajenost
  • Pozitivne ocene (rumena) - uporabljajo logiko pri ugotavljanju ugodnosti, ki iščejo harmonijo
  • Ustvarjalnost (zelena) - izjave, provokacije in preiskave, v smislu, ali gredo misli v pravo smer
  • Razmišljanje (modra) - razmišljanje o razmišljanju

Barvni klobuki se uporabljajo kot metafore za vsako posamezno stanje. Nošenje klobuka določene barve simbolizira preklop v posamezno stanje, bodisi dobesedno ali metaforično. Te metafore omogočajo popolnejše in izboljšano razlikovanje in ločitev stanj razmišljanja od predsodkov (vnaprej ustvarjenih mnenj). Klobuki pomagajo k bolj globokemu razmišljanju o vseh teh mislih. Metoda šest klobukov razmišljanja razločno prikaže težave in rešitve o idejah ali izdelkih, do katerih bi lahko prišli. (Vir. Wikipedia)

Kandidati so na to delavnico prišli z eno samo idejo, ki bo pri večini tista, ki jo bodo oblikovali v storitve ali produkte njihovega podjetja. Oblikovali smo skupine šestih kandidatov v katerih so potekale aktivnosti. Vsaka ideja je bila v prvem delu deležna konstruktivne analize samo iz vidika prednosti in pomanjkljivosti, ki so jih kandidati zaznali in izpostavili. Vsak kandidat je izbranemu kolegu v skupini najprej predstavil pomanjkljivosti, ki jih opaža pri njegovi ideji, kasneje pa še prednosti.

Nadaljevali smo z de Bonovo metodo barvnih klobukov, ki je v duhu kreativnega in kritičnega vzdušja ob končani delavnici vsakemu posamezniku prinesla precej objektivno oceno njegove poslovne ideje.

Poleg tega, da so kandidati po končani delavnici pridobili ključne in potrebne informacije o svojih podjetniških idejah, so med delavnico razvijali tudi veščine kritičnega razmišljanja, aktivnega poslušanja, predvsem pa oblikovanja konstruktivnih in jedrnatih kritik.

Spoznali smo, da je pogosto težko izluščiti bistvo, in veliko težje poiskati prednosti kot pomanjkljivosti. Vendar je pomembno to, da je osvajanje teh veščin stvar treninga, motivacije in dela vsakega posameznika.

Ideje se počasi oblikujejo v produkte in storitve, kandidati že raziskujejo trg in pripravljajo prve kratke predstavitve svojih bodočih podjetij.  

Druga delavnica programa Podjetništvo v Srcu z naslovom Evalvacija podjetniških idej.

Delavnico sta pripravila Mojca Štepic in Kristijan Adamlje.

Vsaka podjetniška ideja v osnovi izvira iz vsakega posameznika in zelo pomembno je, da je dobro povezana z njegovim značajem, vrednotami in čustvi. Dobra podjetniška ideja je tista, ki bo poleg inovativnega značaja v bodočih storitvah in produktih vsebovala velik del nas samih. Delavnico smo zato začeli z osebno predstavitvijo, sledila je predstavitvitev naših želja in lastnosti in šele nato smo nadaljevali s predstavitvijo idej. Vsak nastop smo kritično ovrednotili. Spremljali in analizirali smo vsebino nastopa, govorico telesa, velik poudarek pa smo dali analizi skladnosti ideje s kandidatovim značajem. Kandidati so na ta način začeli s pripravami na prve predstavitve svojih idej, ki bodo 27.11.2012 v Kamniku in 28.11.2012  v Litiji.

Sledilo je delo v skupinah v katerih so kandidati med seboj delili svoje osebnostne lastnosti in jedrnato predstavili svoje ideje. Vsak posamezen kandidat je predstavljenim idejam podelil oceno, v sklepnem delu pa smo ocene sešteli in na ta način je vsak posameznik pridobil razmeroma objektivno oceno vsake  ideje.

Sprehajanje psov, šepetalka mačkam, popravljalnica oblačil, pekarna za pse, pravna pisarna, restavracija s presno hrano, eleganti čevlji večjih številk, najem frenda so le nekatere izmed številnih inovativnih idej, ki so jih kandidati predstavili. 

V idejah se odraža velika želja po spremembah, kandidati prepoznavajo tako potrebe okolja kot potrebe posameznika. Veliko idej se navezuje na kakovost življenja, oblikujejo se tudi nekatre sistemske rešitve, nastajajo izobraževalni produkti, turistični produkti in aranžmaji, prisotne so tudi ideje, ki lahko prodrejo na globalni trg.

Pozitivna klima in življenjske zgodbe posameznikov v skupinah ustvarjajo nove vezi, gradijo nove odnose, v skupinah nastaja veliko sinergije in podpore,  oblikujejo se tudi že prva partnerstva. Podjetništvo danes je rešitev za veliko krizo, ki je nastala kot posledica pomanjkanja vrednot v družbi. Vsako podjetje, ki nastaja v programu Podjetništvo v Srcu je osnovano na trdnih temeljih, ki so vrednote. Potrebno je izpostaviti vrednoto dela, medsebojnih odnosov, voljo do življenja, poštenost, solidarnost, ambicioznost, vztrajnost, odločnost in splošno pozitivno naravnanost.

Prva delavnica programa Podjetništvo v Srcu z naslovom Generiranje podjetniških idej.

Delavnico na kateri je 22 kandidatov v Kamniku in 17 kandidatov v Litiji z metodo skupinskega viharjenja možganov proizvajalo sveže podjetniške ideje, je pripravila Mojca Štepic iz Centra za razvoj Litija. Mojca je priznana strokovnjakinja, z dolgoletnimi izkušnjami na različnih področjih v poslovnem okolju. Njeno delo je danes usmerjeno predvsem v nadgradnjo podjetniških aktivnosti, razvoj novih trženjskih priložnosti, v sistemizacijo internega poslovanja in vodenja ter izvajanja mednarodnih projektov. Njen didaktični pristop pri pripravi in vodenju delavnic je usmerjen v odkrivanje ključnih sposobnosti in vrednot posameznih kandidatov, njihovega ustvarjalnega pistopa ter skupnega povezovanja za razvoj potencialne poslovne ideje.

Delavnice so potekale v izredno pozitivnem in kreativnem vzdušju. Pomembno je, da so kandidati različnih profilov. Razlikujejo se po starosti, izobrazbi in statusu (zaposlen, brezposlen, štedent). V skupini je tudi že nekaj podjetnikov, ki bi radi izpopolnili svoje znanje, nadgradili obstoječo ponudbo in iščejo nove priložnosti za povezovanje.

Podjetništvo v Srcu je tudi zgleden in praktičen primer medgeneracijskega sodelovanje in dialoga.

V obeh skupinah se  zavedajo, da je skupnost ljudi, ki je nastala v okviru PvS edinstvena in nenadomestljiva. Prav takšen je tudi vsak posamezenik, ki  v skupnost prispeva velik del svojega življenja, svoj način razmišljanja in del okolja iz katerega izhaja. To v programu PvS izpostavljano kot najpomemnejše pri nastajanju novih podjetij.

Nastale so različne ideje, od sprehajanja psov do lesenih oblačil, udeleženci so razmišljali o organizaciji cenovno ugodnih porok in seveda o produktih za razične ciljne skupine. Skupaj je na obeh delavnicah nastalo preko 100 različnih podjetniških idej, ki se bodo na naslednjih delavnicah selekcionirale, čistile in dalje oblikovale v dejansko podjetniško ponudbo.

Vzdušje na delavnicah je odražalo predvsem močno željo po spremebah, željo po življenju in dinamiki, ki jo v slovenskih lokalnih okoljih pogosto primanjkuje.

O programu Podjetnišvo v Srcu

...je program usposabljanja bodočih podjetnikov. Je prvi brezplačen program usposabljanja podjetnikov, kjer vas trenirajo mladi in perspektivni podjetniki iz domačega okolja.

Naloga

Naloga je projekta Podjetništvo v Srcu je razširjanje in integracija podjetniške kulture v okolje in učinkovito usposabljanje ljudi za podjetniško pot.

Opis

Podjetništvo v Srcu je prvi brezplačen program usposabljanja podjetnikov, kjer vas trenirajo mladi in perspektivni podjetniki iz domačega okolja.
Projekt je brezplačen! Sprejeli smo  kandidate iz območja Srca Slovenije, ki  se bodo usposabljali v Litiji in v Kamniku.

Nosilec projekta je MC Litija, partnerja pa sta Mladinski center Kotlovnica Kamnik in Razvojni center Srca Slovenije.

Kandidati bodo od oktobra 2012 do maja 2013 v popoldanskem času enkrat na teden prihajali na izobraževalni program, ki bo v grobem sestavljen iz 3 seminarjev, 15 delavnic in treh podjetniških omizij. Te aktivnosti bodo ob torkih v Kamniku v MC Kotlovnica in ob sredah v Litiji v MC Litija med 18.00 in 21.00 uro.

Kandidate bomo spremljali vse od prve ideje pa do vašega prvega posla. V tem času bomo viharili možgane in bruhali ideje, jih oklestili in oblikovali v storitve, te bomo skupaj naredili tržno zanimive in oblikovali profesionalne ponudbe, ki jih bomo ob koncu programa še pravno formalno podkrepili in tako boste trdno in samozavestno nastopili na trgu. Tekom projekta bomo spoznali tudi mnogo podjetnikov, strokovnjakov in zanimivih ljudi s katerimi bomo sklepali sodelovanja, si tako širili socialno mrežo ali morda z njimi sklenili celo kakšen posel. Vsekakor bo to zanimiva in prava pot za vse tiste, ki si želite postati ali pa ste že podjetnik. 


Na delavnicah bomo odkrivali podjetniške ideje, oblikovali oglasna sporočila, trenirali telefonske pogovore, simulirali prodajo na domu, pisali prva poslovna pisma, se naučili poslovne etike in kulture, z različnimi orodij bomo raziskovali trg, osvojili pomembne veščine javnega nastopanja in retorike, oblikovali profesionalne predstavitve za investitorje in še in še.  Na podjetniških omizjih se bomo spoznali z zgodbami domačih bolj ali manj uspešnih podjetnikov, na seminarjih pa pridobili potrebna teoretična znanja in pomembne napotke za uspešne korake na vaši poti v podjetništvo in samostojnost.

Pomembno je, da odkrijete svoje potenciale in tako ne ostanete kot le ena izmed tisočih sivih žuželk na trgu dela ampak trgu ponudite sebe in v tem roju zasvetite kot kresnička.

Za več informacij nam pišite na info@podjetnistvovsrcu.si

Operacijo financira Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje.