Prepovedano je geografsko blokiranje pri nakupih znotraj EU

21.01.2019

Geografsko blokiranje pri nakupih znotraj EU je prepovedano – imate na spletni strani drugače urejena pravila dostave?

V skladu z uredbo (EU) 2018/302 o naslovitvi neupravičenega geografskega blokiranja in drugih oblik diskriminacije je prepovedano geografsko blokiranje blaga pri nakupu preko spletne strani. Uredba prepoveduje diskriminacijo kupcev na podlagi državljanstva, kraja prebivališča ali sedeža. Uredba nalaga dolžnost podjetjem, da omogočajo dostop do enakih ponudb in koriščenje ponudb pod enakimi pogoji. To velja za domače in tuje stranke znotraj EU, če za razlikovanje ni objektivno upravičenega razloga.

Kaj pomeni v praksi, da je prepovedano geografsko blokiranje pri nakupih znotraj EU?

Prepovedano je geografsko blokiranje pri nakupih znotraj EU

V praksi to pomeni:

  • prepovedano je s tehnološkimi ukrepi ali drugače blokirati ali omejevati dostopa potrošniku do spletne strani iz razlogov, povezanih z državljanstvom, krajem prebivališča ali krajem sedeža podjetja (kadar podjetje kupuje izdelek za svojo uporabo),
  • prepovedano je preusmeriti potrošnika z ene različice spletne strani na drugo brez njegovega izrecnega soglasja,
  • prepovedano je uporabljati drugačne splošnih pogojev za dostop do blaga ali storitev, ko želi potrošnik kupiti blago brez dostave zunaj območja na katerem prodajalec izvaja storitve, pridobiti dostop do elektronsko opravljene storitve (npr. storitve v oblaku) ali pa rezervirati storitve, ki jih prejme v državi, kjer deluje prodajalec, npr. v primeru hotelskih nastanitev, športnih prireditev, najema vozila, vstopnic za koncerte ipd.

Podjetje, ki upravlja s spletno trgovino, se samo odloči, ali bo nudilo čezmejno dostavo blaga ali ne ter ali bo nudilo čezmejno dostavo blaga v vse države članice ali samo v nekatere države članice. Odločitev o tem, kam bo podjetje dostavljalo svoje izdelke, je še vedno predmet svobodne poslovne izbire. Podjetje, ki upravlja s spletno stranjo samo določi ceno dostave. Cena dostave se lahko še vedno razlikuje od države do države. Pomembno pa je, da je potrošnik še pred nakupom obveščen o točnem znesku cene dostave.

Podjetje se samo odloči, katera plačilna sredstva bodo sprejemali in v kateri valuti se izvede plačilo. Prepovedana pa je npr. zavrnitev kreditne kartice samo zato, ker je izdana v drugi državi članici, čeprav gre za blagovno znamko, ki jo prodajalec sicer sprejema kot plačilno sredstvo.

Vir: DATA d.o.o.

Celoten članek je objavljen TUKAJ.

Nazaj | Arhiv